طرز تهیه کامل سالاد الویه با طعمی بی نظیر و دلچسپ

مواد لازم برای درست کردن سالاد الویه

  • سیب زمینی :800 گرم
  • تخم مرغ آب پز :  4 عدد
  • خیار شور :  300 گرم
  • نخود سبز :نصف قوطی کنسرو
  • آب لیمو :    4 الی 5 قاشق
  • سینه مرغ :1 عدد
  • روغن زیتون :2 الی 3 قاشق
  • سس مایونز :یک شیشه کوچک
  • نمک و فلفل :به میزان لازم
  • هویج ، گوجه فرنگی و جعفری برای تزیین

طرز تهیه سالاد الویه جا افتاده و خوشمزه

سینه مرغ را با به همراه ادویه ، پیاز ، سیر و کمی آب می پزیم . سیب زمینی ها را هم در یک ظرف دیگر به همراه کمی نمک و آب می پزیم.سالاد الویه

سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

چگونه سالاد الویه درست کنیم ؟

مرحله پخت سیب زمینی و تخم در تهیه ی سالاد الویه

بخاطر اینکه پوست سیب زمینی ها در حال پخت ترک نخورد به آن کمی نمک میزنیم .بعد از اینکه مرغ , سیب زمینی و تخم مرغ ها پختند میتوانید آنها را به صورت نگینی یا با رنده خرد کنید.

البته بهتر است جداگانه هر کدام را در ظرفی خرد کنید.سعی کنید سیب زمینی ها را تا گرم هستند رنده کنید.و وقتی سرد شدند سس سالاد را که شامل(مایونز ، روغن زیتون ، آب لیمو ، نمک و فلفل ) است با سیب زمینی ها مخلوط کنید تا خوشمزه تر شود.

سالاد الویه مجلسی

راز و رمز های درست کردن سالاد الویه خوشمزه

خرد کردن خیارشور ها برای سالا الویه

خیار شورها را هم خرد میکنیم و به همراه مرغ خرد شده ، تخم مرغ و نخود فرنگی به سیب زمینی ها اضافه میکنیم و همه را با هم مخلوط میکنیم.

میزان نمک در سالاد الویه

سالاد اولویه ما آمادست فقط باید دقت کنید که نمک موجود در آن زیاد نشود چون در پخت هر کدام از این مواد از نمک استفاده شد. برای تزیین سالاد هم میتوانید مقداری از سس را روی سالاد بکشید تا سطح آن صاف و صیغلی شود و بعد باگوجه فرنگی یا انواع سبزیجات و هویج آن را تزیین کنید.

تزیین سالاد الویه

 چگونه سالاد الویه را تزئین کنیم ؟

با عموکاری همراه باشید

نکاتی برای خوشمزه شدن سالاد الویه :

  1. نخود سبز را تفت دهید و به مواد سالاد اضافه کنید تا بوی خامی نخود سبز گرفته شود.
  2. نمک و فلفل سیاه و آبلیمو را به سس اضافه کنید و بعد به سالاد اضافه کنید تا همه جای سالاد یکنواخت پخش شوند. و میزان آبلیمو باید خیلی کم باشد. یک قاشق غذا خوری برای یک کاسه بزرگ برای 6 نفر کافی است. چون مصرف بیشتر از آن باعث ترشی سالاد میشود و طعم خوبی ندارد. اما همین مقدار کم آبلیمو لازم است و سالاد الویه شما را خیلی خوشمزه تر و خوش عطرتر می کند.
  3. وقتی سیب زمینی را رنده کردید حدود یک نیم لیوان آب مرغ را( برای یک کاسه متوسط سیب زمینی رنده شده) به سیب ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و بگذارید داخل یخچال یک شب تا صبح بماند. تا آب مرغی که به آن اضافه کردید به خورد سیب زمینی ها برود و بعد بقیه مواد را به سالاد خود اضافه کنید.این کار علاوه بر اینکه در خوش طعم شده سالاد الویه نقش زیادی دارد؛ باعث می شود در آخر که نیاز به اضافه کردن سس مایونز است میزان سس که باید اضافه کنید خیلی کم تر شود. بنابراین سالاد الویه شما رژیمی و کم چرب تر می شود.
  4. برای اینکه از سس مایونز کم تری استفاده کنید مقدار سس مایونز را نصف کنید و بجای آن ماست اضافه کنید. با این ترفند هم سالاد الویه رژیمی شده، هم خوشمزه تر می شود.
  5. برای نگهداری این سالاد در یخچال, توصیه می شود آن را در ظرفی در بسته بریزید و یا از روکش سلفونی استفاده کنید.
  6. برای ترکیب کردن راحت مواد با یکدیگر, توصیه می شود سس سالاد را کم کم به مواد اضافه کنید.
  7. برای پخت هویج و خوشمزه تر کردن سالاد الویه, توصیه می شود آن را با مقداری شکر یا عسل, بخار پز کنید.
  8. توصیه می شود برای داشتن طعمی ایده آل, سالاد الویه را با آبلیمو طبیعی و تازه تهیه کنید.
  9. توصیه می شود به منظور مغذی تر کردن سالاد, از روغن زیتون بیشتری استفاده شود و مقدار سس کمتر مصرف شود.
  10. برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.
  11. برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه ای، ذرت یا کالباس اضافه می کنند، اما این کار را توصیه نمی کنیم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.
  12. بهتر است خیارشور ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردکنید، آنگاه آنها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آب آنها گرفته شود که این کار هم باعث می شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.

 

منبع : نمناک

۰
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی