خواص آب جعفری

فواید آب جعفری:

آب جعفری قلیایی ترین سبزیجات و به همین خاطر هم خاصیت سمزدایی بالایی داره.
روزانه یک شات ناشتا آب جعفری و لیموترش تازه بدلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث باعث کاهش چربی، و متعادل کردن چربی پوست میشه و به کاهش آکنه و جوش و درخشندگی پوست و کاهش چین و چروک کمک میکنه.
همچنین یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو کمبود ویتامین و مواد معدنی هست. که آب جعفری بدلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی مثل آهن و مس با افزایش گردش خون در سر به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو میشه و ریزش مو کاهش پیدا میکنه.

 

جوشانده جعفری برای لاغری و خواص دیگرش + دستور

در این مطلب از آموکاری با خواص آب جعفری آشنا می شوید.

سنگ کلیه:


آب جعفری یک دیورتیک هست و باعث افزایش حجم ادرار میشه و بدلیل خواص ضد التهابی و مقادیر بالای ویتامین ب کمپلکس، ویتامین ث، مس، سدیم، پتاسیم و ریبوفلاوین که داره، از بهترین روش های طبیعی برای سمزدایی و پاکسازی کلیه ها و درمان سنگ کلیه محسوب میشه.
و با خواص ضد باکتریایی قوی و با افزایش ادرار باعث از بین رفتن باکتری ها تو دستگاه ادراری شده و عفونت مثانه و عفونت دستگاه ادراری رو هم درمان میکنه.


لاغری و کاهش وزن:


ادرار آور طبیعیه، به دفع سدیم و آب اضافی بدن کمک کرده و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن میشه.

اپی ژنین آب جعفری باعث افزایش چربی سوزی به ویژه در ناحیه شکم شده و علاوه بر لاغری و کاهش وزن به درمان چاقی شکم کمک میکنه!

کبد:
مقادیر بالای فلاونوئید ها و کلروفیل باعث پاکسازیکبد شده و به درمان بیماری های کبد کمک میکنه.

 

فیبروم رحم و پریود:


با ترکیبی بنام آپیول به تنظیم چرخه قاعدگی و درمان قاعدگی نامنظم کمک کرده و درد پریود رو کاهش میده.در صورت مصرف بلند مدت (حداقل چهل روز)باعث تنظیم هورمون های بدن و درمان مشکلات رحم از جمله فیبروم رحمی میشه.


فشار خون و قلب:

خاصیت دیورتیک موجب کاهش سدیم و در نتیجه کاهش فشار خون بالا میشه.و مقادیر بالای اسید فولیک علل خشکی چشم با کاهش هموسیستئین خون سبب کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی میشه.


تقویت سیستم ایمنی بدن:


مقادیر بالای فلاونوئید ها با افزایش تولید گلبول های سفید خون، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به آلرژی، سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری خود ایمنی پیشگیری میکنه.
درمان  بوی بد دهان
با مقادیر بالای کلروفیل
آرتروز و آرتریت روماتوئید ، پوکی استخوان
معده و دستگاه گوارش و یبوست
درمان ناراحتی معده و سو هاضمه، کاهش فخ
درمان کم خونی
با مقادیر بالای آهن
سرطان
جلوگیری از آسیب DNA
تقویت چشم
منبع خوبی از کاروتنوئید و بتاکارون

چند ماسک عالی با آب جعفری:

ماسک آب جعفری و لیمو و عسل

یک دسته جعفری تازه را آب بگیرید و با آب یک لیمو ترش تازه و 1 قاشق غذا خوری عسل و درمان میگرن طبیعی ترکیب کنید. صورت خود را تمیز بشویید و این مخلوط را بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک آب جعفری برای دور چشم

یک قاشق غذا خوری آب جعفری تازه را با یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید و آن را زیر چشم ها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا پف و سیاهی دور چشم شما درمان شود.

ماسک آب جعفری برای ریزش مو

یک دسته بزرگ جعفری تازه را آب بگیرید و آن را بر روی مو ها و پوست سر ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس بشویید.

 

برگرفته از سایت :حکیم باشی

۰
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی